DOLAR
9.693 +1.77
BITCOIN
64.199 -1.22
12

Dünyanın en eski maddesi bulundu!

Yaklaşık 50 yıl önce Avustralya’ya düşen Murchison meteorunda bulunan parçacıkları analiz eden araştırmacılar, maddenin içinde 7.5 milyar yıllık yıldız tozu buldu.

BİLİM 14.01.2020, 17:59
Dünyanın en eski maddesi bulundu!

Bir süredir araştırılan meteorda bulunan bu yıldız tozu ilk dünyanın ilk katı maddesinin bulunmuş olduğuna işaret ediyor. Dünyanın en eski maddesi olan söz konusu maddenin Güneş Sistemi oluşmadan çok önce var olan yıldızlarda geliştiği söyleniyor.

ABD'li araştırmacılar, keşfedilen madde yaklaşık 7.5 milyar yaşında olduğunu belirtiyorken bunun dünyanın oluşumu ve diğer gelişmelere ışık tutabileceğini de gösteriyor. PNAS dergisinde yayınlanan detaylara göre, araştırmacılardan Philipp Heck, meteorun içinde bulunan yıldız tozunun parçası olan tanecikleri incelediklerini ve bu kalıntıların da Güneş Sistemi öncesi dönemden kalan bu tanecikler olduklarını belirtiyor.

Chicago Üniversitesi'nden söz konusu araştırmanın yazarları arasında yer alan Jennika Greer, çalışmaya meteor parçalarının toz haline getirilmesiyle başladıklarını söylüyor. Maddenin parçaları ayrıldıktan sonra macun benzeri bir maddenin oluştuğunu söyleyen Greer, bu maddenin asit ile eritilerek yalnızca yıldız tozunun kalmasını sağladıklarını ifade ediyor.

Diğer meteorlar için de kullanılacak

Daha önce araştırmacılar Avustralya’ya düşmüş olan meteordaki yalnızca 20 taneciğin yaşını belirleyebilmişti. İlerleyen yıllarda gelişen teknolojiler sayesinde mikroskobik boyutta bulunan 40 farklı taneciğin daha yaşı tespit edildi. Diğer taneceklirin yaşı ise 4,6 milyar ile 4,9 milyar arasında değiştiği söyleniyor. Bu yaşların tespit edilmesindeki önemli detaysa maddenin ne kadar radyasyona maruz kaldığı. Bu sayede yaşın tespiti mümkün oluyor.

Belirtilen zaman aralıkları bir yıldızın parçalanmasına tekabül ediyor. Bu nedenle detaylı inceleme ve araştırmalar ile daha da başarılı sonuçların alındığı belirtiliyor. Yapılan yeni buluş hakkında konuşan Heck, "Bunlar bulunan en eski katı maddeler. Bize galaksimizdeki yıldızların nasıl oluştuğu konusunda fikir verecekler" diyor.

Araştırmacılar, söz konusu araştırmalarında kullandıkları metodu diğer meteorlar üzerinde de denemeyi planlıyor.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
Günün Karikatürü Tümü