DOLAR
BITCOIN
70.649 +2.15
12

Çin Uzay Aracı ilk kez Mars görüntülerini gönderdi

Çin’in uzay ajansı, Pekin’in en son iddialı uzay görevinde gezegenin yörüngesine başarıyla girmesinden iki gün sonra, Mars’ı çevreleyen uzay aracının video görüntülerini yayınladı.

BİLİM 13.02.2021, 22:48
Çin Uzay Aracı ilk kez Mars görüntülerini gönderdi

Devlet yayın kuruluşu CCTV tarafından yayınlanan videoda, Çarşamba günü Kızıl Gezegen yörüngesine giren Tianwen-1'in dışına karşı zifiri karanlık bir gökyüzünden gezegenin yüzeyinin göründüğü görülüyor.

Resmi haber ajansı Xinhua, sonda bir Mars günü boyunca uçarken, videoda beyazdan siyaha dönen gezegenin yüzeyinde beyaz kraterlerin göründüğünü söyledi.

5.000 kilogramlık (beş tonluk) Tianwen-1 - "Cennete Sorular" anlamına gelir - bir Mars yörünge aracı, bir iniş aracı ve güneş enerjisiyle çalışan bir keşif aracı içerir ve geçen Temmuz ayında güney Çin'den fırlatılır.

Bu, 2022'ye kadar mürettebatlı bir uzay istasyonu kurmayı ve sonunda aya bir astronot yerleştirmeyi hedefleyen ve ABD-Çin rekabeti için yeni, dünya dışı bir arena açan Pekin'in uzay programının son adımıdır.

Geçmiş yaşamın belirtileri

Tianwen-1, rakip bir ABD misyonu ile yaklaşık aynı zamanda fırlatıldı ve Mayıs ayında gezegenin yüzeyine inmesi bekleniyor.

Başarısı, Birleşik Arap Emirlikleri’nin Umut sondasının Mars’ın yörüngesine başarıyla girmesiyle aynı hafta geldi ve Arap dünyasının ilk gezegenler arası misyonu olarak tarihe geçti.

Çinli bilim adamları, Mayıs ayında Mars'taki muazzam bir çarpma havzası olan Ütopya'da 240 kilogramlık (529 pound) bir araç indirmeyi umuyorlar. Yörüngesi bir Mars yılı sürecek.

Gezegenin toprağı ve atmosferinin üç aylık çalışması için görev, fotoğraflar çekecek, haritalar oluşturacak ve geçmiş yaşamın işaretlerini arayacak.

Sonda, Mars'ın ilk görüntüsünü geri gönderdi - Schiaparelli krateri ve Mars yüzeyindeki geniş bir kanyon parçası olan Valles Marineris gibi jeolojik özellikleri gösteren siyah beyaz bir fotoğraf.

Mars, 1960'tan bu yana Rusya, Avrupa, Japonya ve Hindistan tarafından gönderilen ve başarısızlıkla sonuçlanan çoğu görevle zorlu bir hedef olduğunu kanıtladı.

NASA’nın 18 Şubat’ta Kızıl Gezegene inecek olan Perseverance’ı, 1997’den bu yana yolculuğu tamamlayan beşinci gezgin olacak ve şimdiye kadar hepsi Amerikalı oldu.

Kaynak link

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
Günün Karikatürü Tümü